Ceny na eventach

Na eventach płaci się gotówką za szafkę, parking i merchandise, a za napoje i jedzenie tokenami. Zazwyczaj można je kupić w kasie lub automacie. Przeciętna cena to 10 euro za 4 tokeny, ale zdarzają się też warianty 11 euro za 4 tokeny lub 10 euro za 3,5 tokena. Nie można kupić pojedynczych żetonów. Najczęściej koło automatów lub kas znajduje się dokładna rozpiska możliwych wariantów zamówienia, np. 10 euro – 4 tokeny, 20 euro – 8 tokenów itd. Nie działa tu zasada: Im więcej tym taniej.

Ceny w barze to zazwyczaj:

  • 0,5 tokena – banany i jabłka
  • 1 token – piwo (0,3-0,2l), napoje (0,25l), flugel, małe przekąski, lody
  • 1,5 – różne przekąski, drinki, napoje energetyczne, frytki
  • 2 tokeny – różne przekąski, woda (0,5l)
  • 2,5 tokena – hamburgery i drinki

Tokenami płaci się w strefach gastronomicznych oraz można nimi zapłacić też za oficjalną płytę danego festiwalu. Zazwyczaj jest podana informacja, że płyta kosztuje np. 20 euro lub 8 tokenów.

Oprócz części gastronomicznej zwykle są też mniejsze stoiska z np. okularami przeciwsłonecznymi, wachlarzami, maskami, zatyczkami do uszu (2 euro), cukierkami i lizakami. W tego typu miejscach płaci się gotówką.

Na każdym evencie, nawet jeśli nie ma on oficjalnej kolekcji odzieżowej, znajdują się sklepy z ubraniami (podpisane jako Merchandise). Są tam breloczki (5 euro), opaski na ręke (5-6 euro), czapki (20-25 euro), koszulki (25-30 euro), flagi (20-25 euro) i bluzy (55-65 euro). Jeżeli dany festiwal nie ma ubrań sygnowanych swoim logo to i tak są w sprzedaży inne tematyczne koszulki z np. motywami z hard-tracków czy różnych labeli. Organizacja przy stoiskach z merchandasem na największych wydarzeniach wygląda następująco: kolejka jest wyznaczona przez barierki. Do kolejki wszystkich chętnych wpuszcza ochroniarz dbający o to, żeby nie było zbyt dużego tłoku. Kolejka się przesuwa koło lady, przy której można z bliska obejrzeć asortyment, a w razie chęci przymierzenia danego modelu, poprosić jedną z wielu ekspedientek. Gdy już dokona się wyboru, przechodzi się do kasy. Mówi się co się wybrało i płaci. Sprzedawca wydaje papierek z informacją o zakupie. Z tym papierkiem przechodzi się do okienka odbioru.

Na eventach nigdy nie ma bankomatów, jednakże prawie zawsze można płacić kartą za tokeny lub ubrania.

Wchodząc na teren festiwalu należy się poddać kontroli bezpieczeństwa. Jest ona mniej lub bardziej dokładna. Zazwyczaj najdokładniejsza jest na eventach odbywających się w halach stworzonych specjalnie do organizacji tego typu wydarzeń (Ziggo Dome, Heineken Music Hall itd). Wynika to z tego, że pracują tam etatowi ochroniarze, którzy mają z góry wyznaczone obowiązki i najczęściej się do nich stosują.

Nieco mniej rygorystycznie jest na eventach indoorowych, ale odbywających się na stadionach, które na co dzień pełnią inną rolę.

Największa swoboda tego co się wnosi ze sobą jest na festiwalach outdoorowych.

Informacje, które tu są zamieszczone nie służą poradzie gdzie najlepiej przemycać narkotyki, tylko chodzi o to, że jeśli się uda, można ze sobą wnieść jakieś batoniki lub inne małe przekąski. Ochroniarze nigdy nie robią problemów w przypadku papierosów czy gum do żucia. Nawet jeśli opakowania będą otwarte.

Na teren imprezy można wejść z plecakiem. W przypadku wyjazdów organizowanych przez HardTripy nie ma problemu z zostawieniem plecaka w busie na czas trwania eventu, ale jeśli ktoś woli mieć coś podręcznego przy sobie to nie ma kłopotu z wejściem.

Żeby mieć gdzie przechowywać rzeczy, organizatorzy udostępniają szafki. Ich ceny to zazwyczaj 7/9 euro + czasami 5 euro kaucji zwrotnej przy oddaniu kluczyka. W eventowych halach często jest darmowa szatnia, ale można w niej zostawić tylko okrycia wierzchnie. Plecaki i torebki należy schować do szafki, która np. w Ziggo Dome kosztuje 2 euro, ale płatność trzeba powtórzyć przy każdym zamknięciu szafki.

W przypadku zimowych eventów organizowanych na stadionach, podczas których uczestnicy wyjazdu wychodzą z autokaru w kurtkach, polecamy zebranie się w grupę i schowanie wszystkiego do jednej szafki, bo jeśli się postarać, można w nich upchać nawet 5 kurtek. Nie dotyczy to typowych hal koncertowych, bo tam szafki są mniejsze.

Dokładne informacje na temat szafek zawsze są podawane przez organizatora danego eventu kilka dni przed wydarzeniem na oficjalnej stronie. News najczęściej nazywa się „All you need to know” i zawiera dużo przydatnych porad organizacyjnych.

Mamy nadzieję, że ten tekst rozwieje Wasze wątpliwości. W razie jakichkolwiek pytań zawsze służymy pomocą.

Dodaj komentarz