Phuture Noize – od duetu po nową gwiazdę HS-u

Obecnie Phuture Noize to solowy projekt prowadzony przez Marco Spronka, który urodził się 11.09.1994 w holenderskiej miejscowości Giessen. Całość jednak powstała w 2009 roku jako duet założony razem z Antoinem Kraaijm, który był o 2 lata starszy od 14-letniego wówczas Marco. Ten drugi z nich zainteresował się produkcją muzyki już w wieku 12 lat, grał na keyboardzie, a potem przerzucił na FL Studio i zaczął poznawać kolejne elektroniczne gatunki. Chłopaki od razu przeszli do działania, bo już na starcie wydali pierwsze dwa utwory w Mindsvision Records. Przeszły one jednak bez echa, ponieważ z powodu młodego wieku i braku doświadczenia, ich technika produkcji wymagała jeszcze dopracowania. Poważniejsza kariera zaczęła się w 2011 roku, kiedy to Deepack usłyszał ich kolejne produkcje i zaprosił do Hardcopy Records oraz Dirty Workz Anarchy. W przyszłości ten duet bardzo pomógł chłopakom.

W późniejszym czasie ukazywały się kolejne utwory, które stawały się coraz lepsze. Poskutkowało to chęcią pchnięcia dalej swojej kariery i w 2013 roku wydaniem pierwszego albumu o nazwie Music Rules The Noize. W ten sposób Phuture Noize stali się jednymi z najmłodszych osób, które wydały profesjonalną hardstyle’ową płytę. Od tego momentu duet ten stawał się coraz popularniejszy, co poskutkowało szybkimi bookingami na takich imprezach jak Hard Bass 2014 jako część Teamu Red, Defqon.1, The Qontinent, Q-BASE, Loudness 2013 (gdzie po raz pierwszy wystąpili Live), Reverze i wiele innych. Dodatkowo utwory z albumu stale były supportowane przez najbardziej popularnych artystów.


Najlepsze miało jednak dopiero nadejść, bo już w 2015 roku ukazał się drugi album o nazwie Phuture Propaganda, który utrwalił pozycję Phuture Noize na scenie i pokazał, że duet osiągnął dojrzałość w swojej produkcji oraz wyznaczył własny styl, którego trzyma się do dzisiaj. Warto dodać, że całość miała powstać jako EP-ka z 8 utworami, ale twórcy stwierdzili, że wolą ją rozszerzyć do pełnej płyty oraz stworzyć całą historię na niej opowiadaną. Ten schemat zresztą nadal obowiązuje, bo Marco później również starał się, aby utwory z albumu były powiązane wspólnym motywem przewodnim. Największymi hitami z Phuture Propagandy były tytuły „Terrordome”, „Paranoid”, „Robots To The System” i 'Hope’, a całość zawierała także kolaboracje z artystami takimi jak Ran-D, Hard Driver, Endymion czy Omegatypez. Warto także dodać, że przy produkcji twórcy inspirowali się m.in. wykonawcami Flume, Chrome Sparks i RUFUS, a całość była bardzo zróżnicowana, bo zawierała chórki, melodie, mocne kicki czy reverse bass. Twórcy zresztą zawsze przyznawali, że często inspirują się innymi gatunkami muzycznymi (głównie chillową elektroniką, drum and bassem, dubstepem, muzyką klasyczną i deep housem) oraz nie chcą być klasyfikowani jako rawowi artyści – chcą po prostu tworzyć Hardstyle.

Po wydaniu Phuture Propagandy – dokładnie 1 września 2015 roku – duet ogłosił, że się rozdziela, a dalej projektem Phuture Noize będzie zajmował się już tylko Marco. Nie podano konkretnego powodu, lecz można się go domyślać. Często bowiem bywa tak, że młodzi artyści wolą rozpoczynać karierę wspólnie z kimś, kto będzie ich wspierał. Dodatkowo zdarza się, że jedna osoba potrafi produkować, ale nie jest DJ’em, więc potrzebuje kogoś do kompletu. Gdy jednak Marco dorósł (zakładając Phuture Noize miał zaledwie 14 lat, więc pewnie przydał się ktoś starszy), nauczył grać, a za produkcję tak czy inaczej najprawdopodobniej odpowiadał tylko on (po rozstaniu styl pozostał taki sam), Antoine stał się zbędny, a kontynuowanie projektu solo pozwalało na większą swobodę. To tylko domysły, ale wszystko wskazuje na to, że tak właśnie było. Potwierdza to fakt, że Antoine później nie rozpoczął solowej kariery, a przerzucił się na zwykłą pracę. Ostatni wspólny występ odbył się 12 września 2015 roku na Q-Basie.

Nie można jednak powiedzieć, że rozstanie zaszkodziło projektowi, bo już w 2017 roku Marco wypuścił kolejny album, który tym razem nazywał się Pursuit Of Thunder, a w 2018 Black Mirror Society. Obie płyty zostały ponownie bardzo dobrze odebrane i utwierdziły stabilną pozycję Phuture Noize’a jako jednego z najpopularniejszych artystów. Na pewno większymi osiągnięciami było stworzenie hymnu Qapitala 2018, a w tym roku współtworzenie hymnu Defqonu. Po tym produkcyjnym maratonie Marco jednak zapowiedział, że robi sobie kilkumiesięczną przerwę od tworzenia kolejnych utworów, ponieważ wydał prawie 3 albumy w zaledwie 2,5 roku.

Ciekawostki:
➡Marco Spronk razem z Walterem van der Steltem tworzyli electro house’owy duet o nazwie S1ngular, ale był tam jedynie producentem, podczas gdy Walter miał być twarzą projektu. Duet wydał jednak tylko kilka utworów i nie jest aktywny od 2016 roku.

➡Wbrew podejrzeniom, nazwa Black Mirror Society nie nawiązuje do serialu Netfliksa. Marco podobno wcześniej nawet nie wiedział o jego istnieniu i obejrzał dopiero gdy ludzie zaczęli go pytać, czy tytuł albumu jest z nim powiązany. Samo Black Mirror Society ma oznaczać „prawdziwe i fałszywe życie – realne i online”. A że nie są one swoim odzwierciedleniem, powstaje czarne lustro. Nie ma też między nimi symetrii – stąd ta niesymetryczna linia na okładce płyty.

➡Przy okazji Black Mirror Society powstało 18 utworów, ale 6 z nich Marco porzucił, bo nie był zadowolony z efektu. Całe prace trwały 8 miesięcy.

Leave a Reply